Forum po prostu forum Strona Główna
->
Sport
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Na dobry początek
----------------
Zasady
Nowy? Przedstaw się!
Humor
O forum
Bany
Motoryzacja
----------------
Motory&Skutery
Samochody
Trucki
Ogólne
----------------
Internet
Gry komputerowe
GSM
Filmy
Zdjęcia
Muzyka
MP3, MP4 i PSP
Systemy operacyjne
Kompuery i akcesoria komputerowe
Czasopisma o grach komputerowych i o komputerach
Inne czasopisma
Inne
Sport
----------------
Sport
Sportowcy
Trochę waszego
----------------
Wasze strony www, fora i grafiki
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KAPIX
Wysłany: Czw 17:53, 05 Kwi 2007
Temat postu: Autopodróżnicy dotarli do Kapsztadu
Autopodróżnicy dotarli do Kapsztadu
Jolanta Czupik i Dominik Stokłosa dotarli Fiatem Panda Cross 4x4 1.3 Multijet do Kapsztadu, stolicy RPA. Jest to półfinał samochodowej wyprawy dookoła Afryki, która rozpoczęła się w Krakowie 18 stycznia 2007 roku
Tak jak się spodziewali, najcięższym testem dla wytrzymałości ich i samochodu okazała się tropikalna strefa równikowa. Już w Gabonie, a następnie w Kongo dróg utwardzonych zaczęło ubywać, a w Angoli skończyły się na dobre.
Jak to określili - "To był drogowy horror". Tempo jazdy spadało do 10 km/h, a dzienne przejechane odległości stopniały do 150-200km. Autopodróżnicy mówią, że aż głowy ich bolały od wymyślania sposobów na to, aby przejechać kolejne błotne rozlewiska.
Dało się to we znaki tak im, jak i Pandzie, której zawieszenie w europejskich warunkach nigdy nie byłoby narażone na takie obciążenia. Niektóre błotne przeprawy były na tyle głębokie, że woda grubo przekraczając dopuszczalną granicę brodzenia Pandy Cross, zalewała wnętrze samochodu.
Dużą zaletą w tych ekstremalnych warunkach okazały się małe gabaryty i zwinność Fiata. Nie umniejszając zalet Fiata Pandy Cross, dotarcie do RPA było możliwe dzięki niezwykłej determinacji Jolanty i Dominika.
Dystans jaki pokonali z Krakowa do Kapsztadu to 30.234 km, zużyli przy tym 1675,8 l paliwa. Tylko za kierownicą samochodu spędzili 466 godzin.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Regulamin